Det här är topic

SSWCKOLL reborn

Vår idé kommer att vara en eventtjänst med inslag av gamification och e-learning för att göra eventen lite roligare och främja nätverkandet.
Där man ska försöka para ihop namn/företag/nick med en bild och då får poäng efter hur många man har rätt på. Konceptet testades på SSWC med en enkel demo på: http://mobilize.se/sswc/ Men nu är det som sagt dags att göra det till en riktig tjänst på 24h, med kopplingar till twitter och facebook för att importera profiler och bilder. 2person(er)

212 röster
Rösta
Logga in
Kolla!
(tänker...)
Återställ
eller logga in med
  • facebook
  • google
Jag accepterar terms of service
Inloggad som (Logga ut)
Du har kvar! (?) (tänker…)
AdminJanne Elvelid (Admin, 24 Hour Business Camp 2011) delade denna idé  ·   ·  Admin →

1 kommentar

Logga in
Kolla!
(tänker...)
Återställ
eller logga in med
  • facebook
  • google
Jag accepterar terms of service
Inloggad som (Logga ut)
Skickar ...
  • Philip kommenterade  · 

Det är lite oklart tycker jag: Ska inte ett event vara en fysisk tillställning där man är en grupp med folk som träffas på samma fysiska ställe? Det ni beskriver ovan låter mer som någon tjänst man gör över internet. Jag testade demot som hastigast men saknade en "vet inte"-knapp. Det kanske är idé att fixa olika svårighetsnivåer. Personligen är jag inte så intresserad av frågesport så jag kanske är fel person att stå för undersökningen. Kul idé i alla fall. Lycka till!

24HBC Idéerna

Feedback- och kunskapsbas