24HBC Idéerna

OBS! Det finns två sidor med idéer, scrolla ned och gå till nästa sida.

Välkommen till omröstningen för vilka idéer som ska vara med på 24 Hour Business Camp 2011. Rösta en gång. Du har 20 poäng att fördela, som mest kan du lägga 3 poäng per idé. Vill du läsa mer om 24HBC så hittar du info på www.24hbc.se. Kör hårt och hjälpt till att jaga in flera röstare!

Det här är topic

Du har använt alla dina röster och du kommer även inte att kunna lägga upp en ny idé, men du kan fortfarande söka och kommentera befintliga idéer.

Det finns två sätt att få fler röster:

• När en admin stänger en idé som du har röstat om, får du dina röster tillbaka från den idéen.
  • Du kan ta bort dina röster från en öppet idé som du stödjer.
  • För att se idéer som du redan har röstat på, välj filtret "Min feedback" och välj "Mina öppna idéer".
(tänker…)

Ange din idé så söker vi för att se om någon redan har föreslagit den.

Om en liknande idé redan finns, kan du stödja och kommentera.

Om den inte finns, kan du skicka din idé så att andra kan stödja den.

Ange din idé så söker vi för att se om någon redan har föreslagit den.

1. Addjective

Hyper-interactive self-learning immersive and shared social mesh of trust creating tangible and collaborative mobile user experiences expanding into the physical domain. Addjective. You. As described by me. Them. As described by us. 5 personer

266 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Jag accepterar terms of service
    Inloggad som (Logga ut)
    Du har kvar! (?) (tänker…)
  2. Riksdagstransparens

Vad är poängen med personval om du inte kan följa upp det? Riksdagstransparens använder sig av riksdagen.se:s API så kan du hålla koll på hur olika riksdagsrepresentanter egentligen röstar. Du kan mata in dina egna åsikter i olika frågor och matcha mot ledamöternas historik för att få se vem som röstar som du. Du kan även se kommande voteringar och lämna åsikter som direkt kan skickas till dina utvalda riksdagsledamöter. 2 person

164 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  3. Öppettider.se

Vi vill ta itu med problemet att hitta en bra och överskådlig databas över olika butiker/restauranger/caféers öppettider. Detta vill vi göra genom webbtjänsten Öppettider.se. Tjänsten syftar först och främst till att samla och aggregera datan och sedan publicera den på vår egen sida men även låta tredjepart få tillgång till tjänsten. 2person(er)

76 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  4. Writers.se

Writers.se ska bli den självklara platsen där skribenter kan visa upp sig för potentiella uppdragsgivare (bortse från nuvarande innehåll på hemsidan). Det ska vara gratis och skribenterna & uppdragsgivarna sköter allt själva. 1person(er)

183 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  5. WebShopAlizer

Vi vill göra en universell Chat-plugin som ska fungera på alla sajter på internet och endast kräver en rad kod som implementation. Applikationen kan konfigureras med skin och funktion och passa för e-handelssajter, spelsajter, communities, etc. Man kan även ladda ner en extension i sin webbläsare för att komma åt en chatt på alla sajter! 3person(er)

28 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  6. Svar saknas

Svar saknas är en websajt som inte glömmer. En redaktion kuraterar en lista på obesvarade, viktiga frågor till politiker och med användarnas hjälp samlar man länkar och resurser (till exempel granskning av frågan i media, inlägg på bloggar/pingbacks, video på YouTube etc) kring frågan. Poängen är alltså att när en politiker vägrar ge väljarna möjlighet att ställa honom till svars för hans handlingar, så ska vi väljare inte glömma bort frågan innan vi får ett svar. 1person(er)

39 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  7. Verifiering av avsändare

Att få något bekräftat vad som har kommunicerats mellan parter kan vara krångligt med alla existerande medier. Med denna tjänst kommer man att kunna verifiera ett meddelanden på olika sätt (E-postadress, Facebook, Twitter, Telefonnummer etc.), och som sedan finns tillgängligt för tredje part som utifrån det kan verkställa ett beslut utan att behöva tvivla på meddelandets legitimitet. 2person(er)

52 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  8. SSWCKOLL reborn

Vår idé kommer att vara en eventtjänst med inslag av gamification och e-learning för att göra eventen lite roligare och främja nätverkandet.
    Där man ska försöka para ihop namn/företag/nick med en bild och då får poäng efter hur många man har rätt på. Konceptet testades på SSWC med en enkel demo på: http://mobilize.se/sswc/ Men nu är det som sagt dags att göra det till en riktig tjänst på 24h, med kopplingar till twitter och facebook för att importera profiler och bilder. 2person(er)

212 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  9. Tidsskillnad.nu

Vi vill skapa en tjänst där besökaren enkelt kan se vad klockan är runt om i världen. Det ska även framgå varför klockan är så mycket som den är (tidszoner, sommar-/vintertid). Slutligen ska det gå att välja två platser i världen och se tidsskillnaden mellan dessa. Perfekt när du ska ringa utlandssamtal, planera en resa eller funderar vad klockan är på andra sidan jordklotet. 2person(er)

102 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  10. The Hashtag Wiki

En wiki för hashtag, där användare kan posta förklaringar till hashtags och rösta på de förklaringar de anser vara bäst. Tjänsten kommer även ha ett API som gör det enkelt för kringtjänster att hämta den bästa förklaring till hashtags. 3person(er)

108 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  11. Sveriges Sämsta Företag

Vi vill bygga sverigessämstaföretag.se,en sida där man kan lägga till och rösta om vilket som är Sveriges Sämsta företag. Vinnaren varje år får en pokal. 4person(er)

39 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  12. Svensexa 2.0

Svensexa 2.0 är en webb- och mobiltjänst med verktyg för att hjälpa till att planera och genomföra en svensexa eller möhippa. Med Svensexa 2.0 kommer ni både kunna hitta roliga event, boka dem och dela upp betalningen mellan deltagare. Med hjälp av kostnadskalkylatorn så blir det enklare att enas om aktiviteter till ett rimligt pris. Under dagen blir det enkelt att hålla koll på både kända och mindre kända deltagare med hjälp av grupp-sms. Slutligen kan ni samla deltagarnas foton (eller länka till foton) för att kunna skapa en ett fotoalbum som minne att överlämna på bröllopet! 2person(er)

281 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  13. SnoLooken.se

Nytt sätt för bloggar att tjäna pengar! Med Sno Looken kan man själv sätta ihop en webbutiks-plugin med plagg som utgör en liknande look som den i en bild som man publicerat på sin sajt eller blogg. 2person(er)

238 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  14. Skolschema

Vi vill förenkla gymnasieskolors process att framställa scheman samt elevers möjlighet att ta del av dem. 2person(er)

47 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  15. Skolkollen

En tjänst för lärare och fritidspersonal som hjälper till att hålla koll på vilket barn som lämnats på skolan, när de ska hämtas och vem som ska hämta. Denna tjänst är ett alternativ till dagens "papper och penna" och kommer kunna med stor sannolikhet att vara eftertraktad av personalen på skolan som ju blir mer och mer vana vid datorer, tabloider och smartphones som hjälpmedel i det dagliga arbetet. 3person(er)

230 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  16. packlista.nu

Packlista.nu löser problemet "Vem tar med sig solkrämen?”. Genom att dela en packlistan med dina resekompisar kan ni lätt se vem som ska ta med sig vad på resan. 3person(er)

151 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  17. online Offert

Bygga ett online-baserat offertsystem som innebär att säljare eller företagare skapar offerter online, sedan skickas mail till potentiella kunden, Säljaren får sedan att mail när kunden läst offerten, hur länge han läst med mera. 3person(er)

46 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  18. Måttify

Vi vill göra det enkelt att handla kläder, som sitter som de ska, online. Vår lösning är ett måttjämförings-API som klädbutiker kan använda. Ett enda ställe för konsumenten att ange sina mått, en lättintegrerad lösning för klädbutikerna. 2person(er)

166 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  19. Kvarterskocken.se

Kvarterskocken.se - Grannlagad mat (arbetsnamn) Om du som privatperson gillar att laga mat, reggar du dig på siten och skriver vad du erbjuder och när och vad det kostar. Besökare kan sedan hitta dig och köpa takeaway av / äta hos dig. Siten geolocatear 3person(er)

64 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)
  20. Kulipa

Välj vad du vill ha innan du kommer till fiket. För snabbare köer och mindre kontanter. 3person(er)

223 röster
    Rösta
    Logga in
    Kolla!
    (tänker...)
    Återställ
    eller logga in med
    • facebook
    • google
    Inloggad som (Logga ut)